söndag 26 juli 2009

Basta kvarn i Blidsberg....

Idag har det varit en späckad dag.....först vid frukostbordet kom jag på att här verkligen behövdes en storstädning.....Så vi for över hela huset, både uppe och nere med damsugaren, damvippan och golvmoppen....så tråkigt när man är mitt i det, men såååå gott när det är färdigt. Efter det kom Gunnar på att vi skulle åka till Blidsberg och till det fina och mysiga fik som ligger där. Jag hade aldrig varit där, men sett bilder på det....Ligger så fint vid vatten. Så japp, vi gav oss av efter lunch, då var det halvmulet här men inte så regnlikt......Ca 1 mil från Blidsberg var det som om vår Herre öppnade upp himlens portar för fullt. Det VRÄKTE ner och åskade. Jaha, så vi fick sitta inne och fika....men det låg sååå fint och jag var så orolig att regnet inte skulle sluta....Jag ville ju ut med min kamera. Men det slutade regna:) och vilken tur....det var så himla fint. Flera vattenfall i olika storlekar, små öar, fina broar, vackra blommor, änder och stora fiskar i vattnet. Helt underbart!!!!! Så jag och kameran satte igång att jobba lite:)
En av alla dom fina broar:)
(auto)
Det stora vattenfallet på nära håll...Håller ju på att prova mig fram så jag får vattnet så där "mjukt" som jag tycker är så fint....tror det tar sig:)
(bländare F25, slutartid 6 sek., gråfilter och stativ)

Stora vattenfallet lite längre ifrån....
(bländare F25, slutartid 6 sek. , gråfilter och stativ)

Ett av dom små vattenfallen....här var det svårt att få det bra, fotot ville bli för ljust...
(bländare F22, slutartid 5 sek. , gråfilter och stativ)

Här blev resultatet lite bättre....tycker det blir så häftigt när vattnet blir så här...
(bländare F22, slutartid 3 sek, gråfilter och stativ)

Här står jag på en av broarna....visst är det fint där....synd att vi inte kunde sitta ute och fika....
(auto)

Fin liten kvarn och blommor fanns runt om vattnet....
(auto)


(auto)
Detta var några av alla dom foton jag tog där, det kanske kommer fler imorgon:) Vi måste dit en gång till, ta en fin helg i augusti. Vill så gärna kunna sitta ute och fika där......och ta lite fler kort kanske.....Då ska barnen ha med sig en liten påse med brödsmulor åxå och mata änderna och fiskarna med....det kommer dom gilla:)


Ha det bra till nästa gång:)





5 kommentarer:

  1. Jättefina bilder, ser mysigt ut där!!!

    SvaraRadera
  2. otroligt mysiga bilder. jag gillar den mjuka bilden på vattenfallet :)

    SvaraRadera
  3. Vad kul att du skaffat en fotoblogg! Massor av fina foton här! Jag har också varit och fikat där, det är som gjort för att fota där.

    SvaraRadera
  4. Längesen jag kikade in nu!
    WOW, vilka fina bilder du tar!!
    Måste vara så kul att fota när man har en toppenkamera!

    SvaraRadera
  5. Underbart att se så fina bilder på mammas och pappas kafé. Idag öppnar de för säsongen så jag ska dit imorgon. Kram och tack för fina ord om stället.
    Per

    SvaraRadera