lördag 25 juli 2009

Första bilderna från fotorundan i Borås....

Igår hade jag och My en jättehärlig och rolig dag i Borås, vi fotade allt vi kom i vår väg nästan.....Vi gick i stadsparken och i stan, fotade blommor och folk.....jättekul! Igår kväll satt jag sen och redigerade och fixade det jag hade fotat......men jag orkade inte allt så idag lägger jag upp lite av det jag har fixat till.....
Dom här blommorna var så häftiga, såna vill jag ha i min trädgård. Dum som jag var kollade jag aldrig vad dom hette.....nån som vet får gärna tala om det. Det kryllade av gulliga humlor i dom åxå...
(auto)
Denna blev häftig, tyvärr blev blomman lite suddig....Meningen var att jag skulle ta på humlan när den satt på blomman, men precis när jag tog fotot lyfte humlan. Det är väl därför blomman blev lite suddig åxå, blomman skakade väl till lite när humlan lyfte....men den blev bra ändå tycker jag....
(auto)
Här ett litet palmblad av nåt slag...
(auto)

Dom här dahliorna var så fina, oranga....tyvärr fick jag inga riktigt bra foton på dom....detta blev det bästa...men fina var dom....såna vill jag åxå ha i min trädgård...
(auto)

Jag övar mig ju för fullt att kunna ställa in slutartider och bländare så det blir bra....försökte här på fontänen, ville få vattnet "mjukt".....blev väl sådär.....det är väl öving och åter övning som gäller för att få det riktigt bra. Jag är ju inget proffs på detta direkt....men nångång kanske jag lyckats bättre....
( bländare F11, slutartid 1/3 sek, iso 100, stativ och gråfilter)
Ja, detta var några av alla dom foton jag tog igår......jag fortsätter att redigera ikväll. Vi tog ju väldigt många foton på folk, dom håller jag på att redigera. Tycker om när man gör såna foton svart/vita bla.....Så ikväll eller imorgon kommer nästa uppdatering:)

Nu ska vi till Lina och Anders och äta lunch, tror nog det blir sill och potatis....Mums!!



1 kommentar:

  1. Nu är inte jag någon trädgårdsexpert, men det ser ut precis som en sorts lök vi har i trädgården. Inte stäpplök, men det är nog nåt ditåt ;-)

    SvaraRadera